wtorek, 1 września 2009

Banter Banter proudly presents: Banlieue 13


Hah, prawie was miałem. "Co za Banlieue?" pytaliście się pewnie w zakłopotaniu pocierając potylice. Albo tak nie robiliście bo macie więcej szacunku do siebie ode mnie.

"13 Dzielnica" to film z 2004 roku w którym również paluszki maczał Luc Besson. Przedstawia on dystopijną przyszłość Francji, żywcem przypominającą wizerunki miast z ponurych filmów lat 90 tych. Gangi łupią, ćpają i są rozboje jak to powiedział pewien ziom z Zielonej Góry a w tym wszystkim wskutek nietrafngo dilu narkotykowego dobry gangster Leito traci swoją ukochaną siostrę. Wpada ona w łapska bezwzględnego gangstera Tahy. Poza tym w jego ręce wpada też bomba więc rząd wysyła tajnego agenta Damiena żeby ją odzyskał.

Bardzo ciekawe, prawda? Ciekawsze jest jednak uchwycenie przez reżysera powstanie pierwszej hybrydy małpio-ludzkiej



Pokrótce o aktorach odtwarzających główne role. Cyril Raffaelli jest uznanym francuskim kaskaderem i występował w wielu filmach zarówno jako spec od sztuk walki jak i akrobata. W jego resume między innymi świetny występ w "Kiss of the Dragon", "Transporterze", "Wasabi" oraz "Live Free or Die Hard"

David Belle zaś to prawdziwa legenda. Jeden z pomysłodawców parkouru i założycieli grupy Yamakasi, z którą rozszedł się ze względów osobistych. Mistrz różnych sztuk walki, były komandos i szef kuchni. Dobra, tego ostatniego nie jestem pewien.

Zdolności obu panów sprawiają, że zaczynasz wspominać czasy gdy mogłeś stanąć na rękach. Ja byłem chyba wtedy na poziomie oglądania Tsubasy.

Czyli rok temu. (Solówka na perkusji, śmiech z taśmy).

Prócz świetnych popisów kaskaderskich warto obejrzeć bardzo zabawną parę gangsterów czyli głównego złego Tahę oraz jego podnóżka K-2. Resztę litościwie przemilczę.


P.S. Właśnie w kinach można obejrzeć kolejną część o bardzo odkrywczym tytule "13 Dzielnica: Ultimatum". Jeszcze nie widziałem bo mi kino domowe (mrugnięcie okiem, porozumiewawcze szturchnięcie łokciem, nerwowy śmiech) padło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz